Ministerstwo Finansów uruchamia rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta.
Rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który będzie można przeprowadzić całkowicie online. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-TOLL.
„Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa jest rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL” – informuje szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.
„System e-TOLL to zarówno dla administracji jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników” – dodaje wiceminister Rzeczkowska.
Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego. Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również: stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL, za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych.
Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidualnego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na: rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło), zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu, korzystanie z płatności pre-pay i post-pay, pełne zarządzanie usługami online, wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu, szybkie płatności online, automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach.
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:
800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
+48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.
Z końcem maja br. w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.
W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.
Ostateczne przejście na nowy system, zgodnie z przyjętą przez Sejm Ustawą, musi się zakończyć we wrześniu.