Nowy układ napędowy Scania Super odegrał kluczową rolę w zwycięstwie pojazdu Scania w „Teście 1000 punktów. Scania Super 460 R została porównana z najnowszą ofertą pojazdów Volvo i MAN.
Oceny zespołu dziennikarzy zostały oparte o analizę wszystkich kluczowych aspektów współczesnych samochodów ciężarowych przeznaczonych do transportu długodystansowego. To czwarte z rzędu zwycięstwo Scania w „Teście 1000 punktów”, organizowanym przez niemiecki magazyn branżowy „Lastauto omnibus”.
– To pierwsze potwierdzenie od niezależnych dziennikarzy branżowych, że układ napędowy Scania Super, który zaprezentowaliśmy w Södertälje w listopadzie ubiegłego roku, jest tak dobry, jak twierdzimy. To także dowód na to, że oferta Scania w kwestii efektywności transportu nie ma sobie równych na rynku. Różnice punktowe w tych testach są zazwyczaj wąskie, jednak układ napędowy Scania Super okazał się o około 4 procent bardziej wydajny niż w przypadku drugiego miejsca – mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes, dyrektor Scania Trucks.
Zgodnie z założeniami organizatorów tegoroczne testy obejmowały porównanie wyników pojazdów o masie całkowitej zestawów 40 t, z kabinami sypialnymi o średniej wielkości i mocy do 480 KM. Średnie zużycie oleju napędowego w pojeździe testowym Scania wyniosło 27,1 l/100 km. Po zestawieniu wyników sześciu różnych elementów testu (kabina, prowadzenie, układ napędowy/osiągi, zużycie paliwa, koszt/koszty operacyjne, bezpieczeństwo), Scania otrzymała łącznie 947,3 punktów na 1000 punktów.
– Postrzegamy te testy porównawcze, jako część procesu rozwoju naszego produktu, a także potwierdzenie tego, co już osiągnęliśmy – mówi Stefan Dorski.