Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Na trwającym dorocznym zgromadzeniu  udziałowców, powołana przed rokiem nowa spółka Daimler Truck przedstawia wyniki i plany. Ważne dla brany, gdyż DT jest liderem w produkcji ciężarówek.

Okazuje się, że mimo kryzysu związanego z koronawirusem i brakami półprzewodników, wyniki 2021 były dla nowej (wydzielonej z Daimlera AG)  firmy więcej niż pomyślne. Sprzedała 455  400 pojazdów i zrobiła 2,6 mld euro.

Także wyniki pierwszego kwartału 2022 ( zwykle początek roku bywa słaby) są dobre, bo wszystkie wskaźniki poprawiły się w stosunku do pierwszego kwartału 2021.Obroty skoczyły o 17 procent a dochody o 11 procent.

Prezes Martin Daum mówił o głównych kierunkach działań kierownictwa koncernu, czyli obniżaniu kosztów stałych i transformacji w kierunku zeroemisyjności. Cel zredukowania kosztów o 15 procent został już wykonany niemal w 12 procentach. Natomiast w transformacji decydując rolę odgrywają wyższe nakłady na inwestycje oraz zawierane partnerstwa, jak np. Cellcentric, budujący fabrykę baterii.

Plany koncernu są optymistyczne, a w zależności od sytuacji gospodarczej na świecie zakładają rentowność  od 6 do 10 procent.

Prezes podkreślił, że poszczególne marki koncernu będą, dotyczy to także Mercedes-Benz Trucks, zmniejszyły liczbę typów i  wersji samochodów, starając się to robić tak, by nie traciła na tym  cała oferta marki.

Na zebraniu udziałowcy, których zjawiło się wirtualnie 76 procent, będą głosowali w różnych sprawach, m.in.  nad powołaniem  nowej Rady Nadzorczej na 4 lata.

Początek strony