Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

1 września rozpoczął pracę nowy, dedykowany wyłącznie sieci serwisowej pojazdów ciężarowych magazyn i centrum dystrybucji części zamiennych Daimler Truck Polska.

Operatorem logistycznym, który odpowiada za wszystkie obszary: od logistyki poprzez magazynowanie aż po transport, jest firma Seifert Polska, wieloletni partner koncernu Daimler zarówno w Niemczech, jak i w Polsce.

– Uruchomienie tego centrum stanowi tak naprawdę domknięcie procesu wynikającego z utworzenia przez Daimler AG osobnej spółki dla samochodów ciężarowych – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska. – Od tej pory mamy już pełną odpowiedzialność za wszystkie procesy „truck dedicated”. Do kluczowego obszaru, jakim jest dla nas gospodarka częściami zamiennymi, wybraliśmy firmę, która bardzo dobrze orientuje się w naszej specyfice działalności i kulturze pracy, możemy więc na niej polegać. Ten projekt to już potwierdza i jesteśmy bardzo zadowoleni ze startu.

W ramach rozstrzygniętego pół roku wcześniej przetargu firma Seifert Polska została wyłoniona jako operator logistyczny, odpowiedzialny również za transport. Niezwykle istotnym atutem był też fakt zaoferowania magazynu w centrum kraju, u zbiegu autostrad A1 i A2 w Strykowie, co umożliwia efektywne dostawy do wszystkich niemal 40 autoryzowanych punktów serwisowych Daimler Truck w Polsce.

– Dziś, po sześciu miesiącach przygotowań, jesteśmy bardzo dumni, że mogliśmy wspólnie z Daimler Truck Polska zrealizować ten projekt – mówi Jan Brachmann, General Manager Seifert Polska.

Nowe centrum dystrybucji  już pierwszego dnia z powodzeniem zrealizowało ponad tysiąc zamówień.  Szymon Szczepanik, dyrektor logistyki i członek zarządu Seifert Polska, podkreśla  – Każdej nocy nasze samochody pokonują trasy ok. 6 tys. km, dostarczając części do niemal 40 punktów serwisowych sieci Daimler Truck Polska. Zamówienia, które do nas docierają popołudniu, wieczorem są kompletowane i ok. 20 wyruszają w drogę, by o 6 rano znaleźć się u klienta. Szacujemy, że rocznie będzie ich ok. 380 tys. Rozpoczęliśmy też wysyłkę części do Ukrainy.

– Podział spółek Daimler AG na odrębne firmy oznaczał niezależność w każdym aspekcie – także części zamiennych – mówi Łukasz Wojnar, Manager for Parts Logistics w Daimler Truck Polska. – Dotychczas współpracowaliśmy z magazynem centralnym Mercedes-Benz Polska w Ożarowie, który poprzez operatora logistycznego świadczył nam usługę magazynowania i wysyłki części na kraj. Obecnie kopiujemy ten model w spółce dedykowanej wyłącznie samochodom ciężarowym. Przez ostatni rok wykonaliśmy ogrom pracy: od decyzji o utworzeniu osobnej firmy poprzez zatrudnienie zespołu specjalistów, rozpisanie przetargu, wybór operatora i miejsca, aż po wdrożenie nowego systemu centralnego SAP. 

Ważną zaletą nowego centrum dystrybucji części zamiennych dla Daimler Truck Polska jest także elastyczność w zakresie dostaw. – Ten obszar jest absolutnie kluczowy dla naszego biznesu i zadowolenia zarówno serwisu, jak i klienta końcowego – podkreśla Piotr Materzok, szef Customer Serwice & Parts Daimler Truck Polska. – Zamówienia z Ożarowa mogły być wysyłane tylko dużymi samochodami ciężarowymi, co stanowiło pewne ograniczenie, jeśli chodzi o mniejsze zamówienia. Obecnie możemy zapewnić dostawę nawet pojedynczej części, bo firma Seifert realizuje dostawy także małymi pojazdami.

Magazyn w Strykowie ma powierzchnię ok. 7 tys. m2 (z możliwością dalszego rozwoju) i zapewni docelowo możliwość przechowywania do 15 tys. pozycji w strefie wysokiego składowania, jak również składowania półkowego i blokowego oraz w wydzielonej strefie ADR przeznaczonej dla substancji niebezpiecznych. Łączna wartość magazynowanych tu części wynosi ok. 18 mln zł.

Początek strony