IVECO i Shell wkrótce rozpoczną swoją trasę bioLNG "ON THE ROAD TO NET-ZERO EMISSIONS", 10-dniową podróż po Europie na pokładzie ciężarówki IVECO S-Way zasilanej bioLNG.
Wycieczka rozpocznie się na stacji Mittenwalde Shell w Berlinie i zatrzyma się przy pięciu punktach orientacyjnych ekosystemu bioLNG na trasie, która obejmie Niemcy, Holandię i Włochy. Celem IVECO S-Way jest ukończenie trasy z osiągnięciem zerowej emisji netto przy jednoczesnym zapewnieniu efektywnych osiągów.
Każdy etap będzie okazją do zgromadzenia liderów branży i użytkowników końcowych zaangażowanych w łańcuch wartości bioLNG – od produkcji po dystrybucję i wykorzystanie – w celu dyskusji na temat wykorzystania bioLNG do opłacalnej dekarbonizacji drogowego transportu towarowego.
Wspólny projekt pokaże, w jaki sposób strategiczna współpraca napędza przyjęcie bioLNG na europejskim rynku flotowym w celu podniesienia świadomości na temat potencjału dekarbonizacji bioLNG w transporcie długodystansowym. W rzeczywistości, przewożąc około 73,1 % wszystkich ładunków przewożonych drogą lądową w Unii Europejskiej, branża transportowa odpowiada obecnie za około 9 % całkowitego CO w UE.
"Jesteśmy przekonani, że podejście oparte na wielu źródłach energii jest najlepszym rozwiązaniem dla napędu jutra i realizacji wyzwania dekarbonizacji w branży transportowej" – skomentował Giandomenico Fioretti, dyrektor ds. rozwoju biznesu napędów alternatywnych IVECO. "Nadal inwestujemy w ciężarówki napędzane bioLNG, ponieważ bioLNG okazał się jedyną dojrzałą technologią dostępną natychmiast, aby zapewnić operacyjnie i finansowo opłacalną zieloną alternatywę dla oleju napędowego, bez kompromisów pod względem mocy silnika, zasięgu, ładowności lub czasu tankowania".
Trasa bioLNG, będąca wynikiem udanej współpracy IVECO i Shell, ma na celu pokazanie, że długodystansowa trasa przez Europę z ciężarówką napędzaną bioLNG jest możliwa, wspierana przez rosnący ekosystem bioLNG.
Oprócz dalekiego dystansu, cicha praca silników w ciężarówkach IVECO napędzanych bioLNG w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi sprawia, że pojazdy te szczególnie dobrze nadają się do zastosowań miejskich i dostaw nocnych, jednocześnie zwiększając komfort kierowcy. Kompatybilność bioLNG z istniejącą infrastrukturą LNG, która liczy 668 stacji w całej UE, sprawia, że jest to gotowe do użycia paliwo drop-in dla ciężarówek napędzanych LNG bez konieczności modyfikacji sprzętu lub nowych inwestycji. Dzięki rozległej sieci stacji LNG w całej UE, które obejmują opcje 100% bioLNG, floty mogą łatwo uzyskać dostęp do bioLNG bez kosztów początkowych. Ta elastyczność pozycjonuje bioLNG jako realne rozwiązanie dla dekarbonizacji flot.
Ponieważ rynek bioLNG szybko się rozwija, IVECO i Shell wykorzystują swoją pozycję lidera, swoją rozległą obecność i know-how w sektorze, aby napędzać rynek bioLNG do dalszego wzrostu.