Po wprowadzeniu na rynek w 2019 roku, w tym do kilkunastu krajów Europy, nowego ciągnika F Max, Ford zajął się budowaniem sieci.
Teraz pokazuje dwa nowe warianty pojazdu oraz zaktualizowane usługi i technologie w całej swojej aktualnej gamie produktów, obecnej w 44 krajach.
Rodzina F-MAX, która obejmuje teraz dwa nowe warianty, F-MAX Blackline i F-MAX L, w tym nowe specyfikacje i funkcje, zapewnia klientom Ford Trucks technologie mobilności oparte na sieci. Firma wprowadza funkcje zdalnego sterowania dzięki technologii ConnecTruck, oferując większą wygodę i większą wydajność.
„Koncentrujemy nasze wysiłki badawczo-rozwojowe na wprowadzaniu technologii nowej generacji na rynek. Wierzymy, że możemy zapewnić naszym klientom największą wartość, obniżając ich całkowity koszt posiadania”- mówi Serhan Turfan, wiceprezes Ford Trucks. „Z dumą przedstawiamy naszym klientom na całym świecie nową gamę produktów i technologii.”
F-MAX Blackline będzie produkowany w limitowanej edycji 250 sztuk ze specjalnymi numerami seryjnymi. To ekskluzywny wariant wielokrotnie nagradzanego na całym świecie F-MAX, każdy pojazd będzie miał specjalny numer seryjny i emblemat Blackline Series na drzwiach.
Tylko 250 egzemplarzy zostanie wyprodukowanych w tej limitowanej edycji, która będzie dostępna w specjalnym srebrnym kolorze „księżycowego pyłu”, z niebiesko-czarnymi paskami podkreślającymi styl pojazdu, a także z czarnymi reflektorami LED, czarnymi kołami i czarnymi obudowami lusterek. F-MAX Blackline ma wysokiej klasy stylistykę wnętrza, z siedzeniami obszytymi w kolorze czarnym z niebieskimi paskami i detalami ściegów, a także niebieskimi akcentami i przeszyciami na skórzanej kierownicy oraz przestronnymi schowkami nad głową. Przednia konsola F-MAX Blackline, a także schowki na łóżko i pod łóżkiem również mają charakterystyczne czarne detale.
ConnecTruck oferuje nowe funkcje, które ułatwiają życie kierowcom i menedżerom flot.
Ford Trucks przekształca swoje pojazdy w oparte na danych, połączone produkty mobilne, wyposażone w technologie nowej generacji, które przynoszą korzyści klientom. Nowe technologie obejmują funkcje, takie jak tempomat oparty na GPS i system multimedialny, które ułatwiają życie kierowcom i menedżerom flot. Nowe funkcje zdalnego sterowania umożliwiają także użytkownikom aplikacji My Ford Trucks zdalne sterowanie swoimi pojazdami.
W międzyczasie portal internetowy ConnecTruckGlobal.com został rozszerzony o nowe funkcje, zwłaszcza dla flot. Teraz umożliwia menedżerom flot śledzenie ich pojazdów na komputerze stacjonarnym lub tablecie, z dodatkowymi funkcjami oprócz aplikacji mobilnej. Nowe funkcje zapewniają kierowcom i menedżerom flot dostęp do historycznych danych pojazdów i informacji o trasach za pomocą kilku kliknięć.
Nowy F-MAX L z dłuższym rozstawem osi i zasięgiem do 5000 km na jednym zbiorniku
Ford Trucks stara się przekraczać oczekiwania swoich klientów dzięki nowemu F-MAXowi L, oferującemu większy rozstaw osi i zasięg do 5000 kilometrów na jednym zbiorniku. 1350-litrowy zbiornik paliwa F-MAX L jest o 300 litrów większy niż standardowy zbiornik F-MAX, oferując znaczne korzyści transportowe w połączeniu z powiększonym rozstawem osi wynoszącym 3750 mm. Klienci mogą również wybrać opcję zbiornika o pojemności 1050 litrów, wybierając po prostu większy rozstaw osi.
Ponieważ zużycie paliwa i całkowity koszt posiadania są najważniejszymi kryteriami w sektorze ciężkich pojazdów użytkowych, Ford Trucks wprowadził „tryb Eco +”, umożliwiający kierowcom zwiększenie zużycia paliwa nawet o 5%. Od 2021 roku tryb Eco + będzie standardową funkcją wszystkich wariantów F-MAX.
Gdy tryb Eco + jest włączony, system podejmuje działania w celu automatycznego zmniejszenia zużycia paliwa. Funkcja Max Cruise ustawia najbardziej efektywną prędkość pojazdu w oparciu o warunki drogowe i topografię zidentyfikowaną za pomocą danych GPS. Włącza się również Eco Roll, co pozwala na optymalne przyspieszenie podczas zjazdu ze wzniesienia, tak aby ciężarówka pokonała maksymalny dystans przy minimalnym zużyciu paliwa. Po włączeniu trybu Eco + moc silnika jest ograniczona do 450 KM, a prędkość pojazdu do 85 kilometrów na godzinę. Jeśli pojazd pracuje na biegu jałowym dłużej niż pięć minut, silnik wyłącza się automatycznie, aby oszczędzać paliwo. Jest to szczególnie korzystne, jeśli pojazd pozostaje uruchomiony podczas oczekiwania na odprawę celną lub załadunku. Wreszcie, funkcja szybkiego hamowania o wysokiej wydajności jest dezaktywowana w trybie Eco +, aby oszczędzać paliwo. Właściciele flot mogą zdalnie sterować i monitorować wszystkie te funkcje za pomocą aplikacji mobilnej My Ford Trucks.
Inżynierowie Ford Trucks zaoferowali nową 9-biegową zautomatyzowaną skrzynię biegów w wersjach drogowych. Zapewni kierowcom znaczny komfort jazdy, szczególnie w obszarach miejskich o dużym natężeniu ruchu, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa, a co za tym idzie, całkowity koszt posiadania. 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów ZF EcoTronic zapewnia większy komfort jazdy w lekkich wywrotkach o mocy 330 KM i lekkich samochodach ciężarowych. Eliminując zmianę biegów, pomaga pojazdom użytkowym, takim jak wozy strażackie, działać jeszcze szybciej w sytuacjach, w których liczy się każda sekunda.
Ponadto inżynierowie z Ford Trucks opracowali nową tylną oś sterowaną, aby poprawić manewrowość w pojazdach 9LT 6X2. Nowy system poprawia promień skrętu o 9%, oferując bardziej komfortowe wrażenia z jazdy, szczególnie w ograniczonej przestrzeni miejskiej.