Szeroka gama wariantów nadwozia Opla Vivaro-e akumulatorowo-elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego (LCV) stale się powiększa. Oprócz furgonetki cargo, bezemisyjny Vivaro-e z akumulatorem o pojemności 50 kWh lub 75 kWh jest teraz dostępny jako ciężarówka z platformą Schoon Fahrzeug Systeme und Metalltechnik GmbH.
Oparty na kabinie z pojedynczym rzędem siedzeń i rozstawem osi wynoszącym 3,27 metra, oferuje wszechstronną platformę o wymiarach 2,44 x 1,83 x 0,40 m (dł. x szer. x wys.) . Aluminiowa klapa bagażnika i ściany boczne o wysokości 40 cm są łatwe w obsłudze.
Podłoga platformy ciężarówki Opla Vivaro-e ma antypoślizgową powierzchnię. Jeśli klienci wymagają schowka, szczególnie na narzędzia, mogą zamówić przestronną skrzynkę narzędziową z akcesoriów Schoon (1,80 x 0,63 x 0,53 m), która mocuje się do powierzchni ładunkowej bezpośrednio za kabiną. Dzięki akumulatorowi o pojemności 50 kWh ciężarówka z platformą Vivaro-e oferuje ładowność do 960 kilogramów.
Akumulator litowo-jonowy jest zapakowany pod przestrzenią ładunkową w taki sposób, że Vivaro-e nie wymaga kompromisów w zakresie ładowności. Wyrafinowany układ hamulcowy odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo zwiększa wydajność.
Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i 260 Nm momentu obrotowego z układu napędowego, linia modeli Vivaro-e oferuje zelektryfikowany transport, nie wymagając jednocześnie żadnych ustępstw w zakresie użyteczności. W zależności od wariantu modelu Vivaro-e może pokonać do 328 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 75 kWh (WLTP).
Korzystając z publicznej stacji ładowania prądem stałym o mocy 100 kW, ładowanie akumulatora o pojemności 75 kWh do stanu naładowania 80 procent zajmuje tylko około 45 minut.
Oprócz średniej wielkości Opla Vivaro-e i kompaktowego vana Combo-e, niemiecka marka oferuje również duży van Movano jako akumulatorowo-elektryczny Movano-e.